Rustige dagen - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Karin Scheepens - WaarBenJij.nu Rustige dagen - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Karin Scheepens - WaarBenJij.nu

Rustige dagen

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Februari 2015 | Thailand, Koh Lipe

Nou het heeft uiteindelijk gelukkig niet geregend. Wel waait het ’s nachts flink, maar dat vind ik alleen maar prettig, want dat houdt het tentje tenminste een beetje koel, zonder de wind zou het daarbinnen niet te doen zijn.

Op zaterdag zijn Jvv en ik naar de andere kant van het eiland gelopen, zo’n 3 kilometer. Hier loop je op een gegeven moment echt de onbewoonde wereld in, en dat is best fijn nadat we tussen zo veel toeristen hebben gezeten. Het was in het binnenland van het eiland wel zo’n 35 graden, dus erg warm om te lopen, zeker in de zon, maar het bleek het helemaal waard te zijn. Op bijna het uiterste topje van het eiland is er een klein bospaadje dat naar een mini strandje leidt, via daar konden we nog over wat rotsen klimmen naar een nog kleiner eilandje, waar al een hangmat hing. Er was verder helemaal niemand, en dat is de hele dag zo gebleven. Hier hebben we heerlijk kunnen zwemmen, snorkelen, en uitrusten op het strand. Wat een prachtig plekje! Na daar heel wat uurtjes te hebben doorgebracht zijn we rustig aan terug gelopen naar het huisje. We hebben gedoucht, wat eten gekocht voor de avond want we wilden gaan barbecueën en hebben daarna gewacht tot Branden thuis kwam. ’s Avonds trok de wind wel flink aan, maar gelukkig is de barbecue gelukt, en het was heerlijk. Na het eten wilde Branden ons nog een mooi plekje laten zien en hij heeft ons stiekem mee het dak op genomen van het hotel dat naast ons ligt. Vanuit daar waren de opkomende maan en sterren heel mooi te zien. Genieten!

Zondag besloten we een rustdagje te nemen en eens een keer niks te gaan verkennen. We zijn de hele dag rondom het huis gebleven, hebben hier wat muziek zitten maken, zijn zo af en toe gaan zwemmen en hebben eindelijk niet veel bijzonders gedaan. Naar mijn gevoel was het deze dag ook een stukje warmer dan andere dagen, dus ik was uiteindelijk blij dat we niks inspannends gingen doen. Aan het einde van de middag zijn we naar Sunset beach gelopen om daar naar de zonsondergang te kijken, die dit keer nog mooier was dan de vorige keer. We hebben de zon letterlijk in de zee zien zakken. Hierna zijn we met Branden terug gelopen naar het huis, waar we als avondeten wentelteefjes hebben gemaakt. We hadden gehoord dat er deze avond een groot feest zou zijn op Billa Beach, dus besloten we daar naartoe te gaan. Eerst zijn we langs Pattaya Beach gelopen, waar we even in Snake bar hebben gezeten en wat nieuwe mensen hebben leren kennen. Deze besloten ook met ons mee te gaan, dus we hadden een gezellig groepje. Hierna verder gegaan naar Elephant Bar, waar we nog wat naar de live muziek hebben geluisterd. En toen was het eindelijk tijd om naar Billa Beach te gaan! Toen we daar aan kwamen was het feest al in volle gang, dus we konden meteen meedoen. Er was een live band op aan het treden, er stond iemand truckjes te doen met vuur, en tot in het water stonden er mensen te dansen, heel leuk! Het was dan ook ver na middernacht dat we terug zijn gegaan naar huis. Hier is Branden gaan slapen en zijn Jvv en ik nog even op het dak van het hotel geklommen om naar de maan en sterren te kijken. En uiteindelijk zijn we toch maar gaan slapen.

Op maandag hebben we geprobeerd lang uit te slapen, maar rond een uur of 10 werd het zo heet in onze tent dat we er maar uit zijn gegaan. We hebben wat gegeten, en zijn daarna wat over Walking Street gaan wandelen. Ook deze dag hebben we het weer rustig aan gedaan. We hebben wat series gekeken en zijn aan het einde van de dag naar het uiterste topje van het eiland gelopen om vanaf daar de sunset te zien. Ook vanaf hier was deze ongelooflijk mooi. Bij terugkomst bij het huis heb ik pannenkoeken voor iedereen gebakken, jummie! Hierna hebben we nog een serie gekeken en toen zijn we vroeg gaan slapen, want we waren allemaal moe.

Op dinsdag wilde Jvv thuis blijven, een paar dagen terug had hij zijn voet flink gesneden aan een stuk glas, en dat is vies geworden in het zand en gaan ontsteken, en dat deed nu zo veel pijn dat hij even een dagje met zijn voet omhoog wilde zitten. Ik had niet zo veel zin om de hele dag niks te doen, dus ik ben even gaan zwemmen en heb een paar uurtjes over het eiland gelopen. Aan het einde van de middag ben ik terug gekomen en vlak daarna kwamen ook Branden en Ganuelle thuis. Ganuelle is de vriendin van Branden, maar ze was een paar dagen naar Maleisië geweest, en was nu weer thuis. Omdat zij en Branden graag samen uit eten wilden hebben Jvv en ik aangeboden om op Ganuelles zoontje Jack te passen. Dit bleek nog niet mee te vallen, want toen zijn mama eenmaal weg was kon hij alleen maar huilen. Uiteindelijk heb ik de leeuwenkoning voor hem aangezet en toen werd hij eindelijk stil. Maar het duurde wel tot het einde van de film tot hij eindelijk in slaap viel…

Woensdag waren Jvv en ik van plan om naar Koh Trang te gaan, een naastgelegen eiland. Met een longtailboat is er binnen 20 minuutjes naartoe te varen, en dan op het eiland is er een pad naar boven op de berg en daar is een heel mooi uitkijkpunt dat uitkijkt op Koh Lipe. ’s Ochtends zijn we dus vroeg opgestaan, hebben ontbeten en zijn daarna richting de boot gelopen. Toen we hier aankwamen en naar een boot naar Koh Trang vroegen bleek dat deze helemaal niet ging! Het hele eiland schijnt afgesloten te zijn omdat de prinses van Thailand daar op bezoek gaat, en het zal zeker een volle week afgesloten blijven. Balen! Dus toen hebben we maar besloten om naar Sunset beach te gaan om hier de dag door te brengen. Branden heeft ons wat dingen geleend, dus wij konden ons vermaken met windsurfen en gewone surfboards met peddels. Hiermee zijn we een heel eind het water op gegaan om daar te gaan snorkelen. Hier ligt namelijk een gezonken longtailboat waar het stikt van de vissen. Erg leuk! We hebben de dag al snorkelend doorgebracht en hebben daarnaast lekker op het strand zitten relaxen. Later in de middag zijn we terug naar huis gelopen omdat we het helemaal gehad hadden met de brandende zon, vooral Jvv was enorm verbrand. Hier hebben we beide een koude douche genomen en zijn daarna heroes gaan kijken. ’s Avonds zijn we weer gaan uit eten en hebben daarna met Branden en Ganuelle bij het huis gezeten.

Vandaag is onze laatste dag op Koh Lipe, morgen vertrekken we richting Ta Sala. Dus we zijn al volop bezig geweest met spullen inpakken, hebben onze reis naar het vasteland geboekt en zijn er dus bijna klaar voor. Vanavond gaan we met zijn allen uit eten en daarna waarschijnlijk naar Elephants Bar, dus dat wordt een leuke laatste avond op dit eiland :)