Legen- wait for it... Dary! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Karin Scheepens - WaarBenJij.nu Legen- wait for it... Dary! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Karin Scheepens - WaarBenJij.nu

Legen- wait for it... Dary!

Blijf op de hoogte en volg Karin

17 September 2013 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Op vrijdag zijn we inderdaad de bush in geweest voor de sunset. Met de koelbox vol geladen met drinken en Fugly vol met studenten konden we op pad. We zijn naar Steves tree gereden omdat dat een erg mooie plaats is om de zonsondergang te zien. Toen we daar aankwamen zijn we eerst met zijn allen een boom in geklommen voor wat mooie sunset foto’s, en daarna hadden we nog lekker de tijd om te relaxen. En met wat drankjes, gezellige mensen en een mooie omgeving is dat toch wel de beste manier om je avond door te brengen! Terwijl wij daar zaten kwamen er nog verschillende hyena’s kijken wat wij allemaal aan het doen waren en of we misschien eten hadden. Gelukkig bleven ze op afstand en waren ze erg kalm. Echt genieten dus!

Op zaterdagochtend zijn we eerst nog met zijn allen op trail geweest met wat cliënten. Omdat er eentje niet goed kon rijden hebben we de hele weg tot second dam en terug alleen maar gestapt, maar dat maakte het niet minder leuk. Yakima was heerlijk relax en we genoten er samen van. Tijdens de trail hadden we ook nog het geluk om giraffen, zebra’s en tsessebe te zien.
Na de trail hebben we de paarden verzorgd en zijn daarna snel terug naar bushcamp gegaan om te douchen en onszelf klaar te maken voor de damparty van Dave. Daar kwamen we nog vrij in het begin van de middag aan, wat dus betekende dat het nog erg warm was (37 graden). Het enige goede wat je dan kan doen is de dam in gaan natuurlijk! Na eerst wat in het water gespeeld te hebben zijn we op de boot gegaan om wat rond te varen. Heerlijk! De rest van de middag hebben we naast het water met iedereen zitten kletsen. Langzaam werd het donkerder en overal rond het water konden we kleine vuurvliegjes zien. Toen het helemaal donker was kon het feestje echt beginnen. Er was een groot kampvuur gemaakt en overal rondom het kampvuur werd er gedanst, gepraat en gelachen. Vlak bij het vuur stond ook een ‘jacuzzi’, deze hadden de jongens zelf gemaakt van een oude bakkie die van een auto was gesloopt met daar onder een vuurtje. Het leek een erg goed idee om er in te gaan, maar het water was zo verschrikkelijk vies na al een dag feesten, dat we het niet hebben gewaagd om er in te gaan. Wel heb ik leren Sokkien, en voor de mensen die het niet kennen: Sokkie is een Zuid Afrikaanse soort van stijldans. Al binnen een halve minuut ongeveer begon mijn ‘leraar’ tegen iedereen die binnen was te roepen wat voor een talent ik was en hoe goed ik kon dansen, maar in werkelijkheid hield hij me gewoon stevig vast en sleepte hij me zo mee. Maar leuk was het wel! Daarna werd ik doorgegeven en heb ik nog met wat andere jongens gesokkied tot de afrikaanse muziek overging in iets anders. Het feest was echt super, feesten zoals dit kennen ze in Nederland niet. Half Hoedspruit was gekomen en iedereen ging leuk met elkaar om. Iedereen hoorde er bij en werd overal in betrokken. De mensen zijn helemaal knettergek, maar dat maakt het nou juist zo leuk. Ik heb een super feest gehad, maar was aan het einde van de avond wel blij te kunnen gaan slapen, want zo veel dansen en lol hebben maakt moe.

De volgende ochtend stonden we allemaal brak op. Het kampvuur brandde nog een beetje dus het was heerlijk om er bij te gaan zitten om de ochtendkou te verdrijven. Na een warm drankje en ontbijt voelde iedereen zich alweer een stukje beter en nadat we alles weer hadden ingepakt zijn we terug naar bushcamp gereden. Hier kwamen we vrij vroeg aan, dus hadden nog de rest van de zondag om te relaxen. Ik heb lekker gedoucht, een was gedraaid en wat zitten laptoppen. Toch wel fijn om een rustdag te hebben na zo’n drukke week! Aan het einde van de middag hebben we Idols gekeken en ’s avonds nog een film, en daarna kon ik eindelijk mijn bed in om te gaan slapen, want dat was hard nodig!

Op maandag kwamen eerst de schoonmaaksters onze kamers poetsen, en daarna was het tijd om naar de stallen te gaan. Hier hebben we eerst supplementen gedaan en daarna hebben we de zakken mest verplaatst omdat die opgehaald zouden worden. Vervolgens vroeg Traci mij of ik Twin kon longeren omdat hij erg energiek was en die middag nog op trail zou gaan. Dus ik heb Twin uit zijn paddoc gehaald, zijn tuig omgedaan en toen kon ik gaan longeren. Hij was inderdaad erg energiek en heeft flink wat lopen springen, maar uiteindelijk kreeg ik hem zo ver dat hij naar me wilde luisteren. In de middag heb ik één van de kinderen een les moeten geven en samen met Anna’s les zijn we de bush in gegaan voor een kort rondje stappen. Het jongetje dat ik les gaf reed op Yakima, dus kon ik toch nog even lekker met haar bezig zijn. Na deze les moesten wij een aantal clienten mee op trail nemen omdat Traci druk bezig was met de bouw van haar nieuwe arena’s. Ik reed op Tenacity omdat Yakima al gebruikt werd voor lessen. De trail was erg relax, ware het niet dat Tenacity het sloomste paard op aarde is. Ik moest schoppen in plaats van aandrijven, en het liefst ging ze dwars door struikjes heen als dat de kortste weg was. Het was dus flink werken, maar uiteindelijk bleef ze best goed bij de groep en kon ik haar om struikjes heen sturen, dus heb ik er toch wat mee bereikt :P
Na de trail hebben we de paarden verzorgd en zijn we terug naar bushcamp gegaan, waar we konden douchen, eten en slapen.

Toen ik vanochtend de keuken in kwam om te ontbijten zag ik Glen door de bosjes rond de keuken struinen alsof hij naar iets op zoek was. Hij was te ver weg om te vragen wat er aan de hand was, en hij liep steeds verder weg, dus ik had geen idee waar hij naar op zoek was. Het antwoord liet niet lang op zich wachten, want één van de studenten kwam met een nogal boos gezicht de keuken in gelopen. Bleek dat ze haar schoenen en chaps buiten voor de deur van hun kamer had laten staan, en dat er hyena’s op bezoek waren geweest die die spulletjes wel erg interessant vonden. Ze hadden alles meegenomen en het enige wat Glen terug had gevonden was één schoen, en één half opgegeten chap. Hij was nog op zoek naar meer, maar dat was niet meer terug te vinden. Tja, that’s life in Afrika hey :P
Hierna zijn we naar de stallen gegaan voor een springlesje. Aangezien er nog steeds geen goede arena’s zijn, moesten we in de kleine arena. Hierin had Traci één hindernisje opgezet waarop we onze techniek konden oefenen. Ik reed Dave en hij had er duidelijk zin in, maar luisterde wel goed. Eerst heeft Traci ons uitgelegd hoe je moet gaan staan in je beugels en daarna konden we dat oefenen over drafbalken en daarna een klein sprongetje. Hierbij was het de bedoeling dat we enkel in de beugels gingen staan terwijl we een pluk manen vasthielden, maar dat we niet naar voren gingen leunen en zo de bewegingen van het paard goed voelden. Hierna ging het sprongetje langzaam wat omhoog en moesten we deze techniek vasthouden. Uiteindelijk heb ik nog een sprongetje van zo’n 80 cm gemaakt, en het was leuk om eindelijk weer eens zo te kunnen springen :D
Na deze les heeft Traci ons nog wat geleerd over de verschillende kleuren, aftekeningen en paardenrassen in Zuid Afrika. Daarna was het tijd om naar bushcamp te gaan om te eten en even uit te rusten voordat we weer op game drive zouden gaan.
De game drive was erg interessant. Dave is namelijk een barefoot safaris bedrijfje op aan het zetten, en wilde hiervoor een promofilmpje maken. Een deel van dit filmpje werd opgenomen tijdens deze game drive. Dus Dave was mee op game drive, en Werner ook, want die zou alles filmen. We moesten dus op sommige punten stoppen, dingen opnemen, opdrachten uitvoeren en de hele tijd gezellig kijken. Gelukkig hadden we het gezellig genoeg dus dat was niet echt een groot probleem. Bij Steve’s Tree moesten we uitstappen en naar de boom lopen. Ook hebben we een wedstrijdje impala-keutel-schieten gedaan. Ofwel, een impala-keutel in je mond doen, een aanloopje nemen en hem dan zo ver mogelijk weg spugen. Erg grappig en volgens mij ben ik als 4e geeindigd. Qua game hebben we vooral veel plains game gezien, en aan het einde van de drive zagen we nog een neushoorn! Erg leuk dus :D Het was vooral leuk om eens mee te maken hoe alles gefilmd wordt en ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Morgen gaan we ook een dagje op pad om beelden te maken, dan gaan we naarde mountains. Dus de watervallen, picknickspot en mariepskop. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Van 20 februari tot 11 juli zit in in Hoedspruit, Zuid Afrika, om stage te lopen bij African Dream Horse Safari. Hier zal ik onderzoek gaan doen naar African Horse Sickness.

Actief sinds 13 Jan. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 24 Februari 2015

Thailand!

02 September 2013 - 18 November 2013

Back to African Dream Horse Safari

20 Februari 2012 - 11 Juli 2012

African Dream Horse Safari

Landen bezocht: