Rocking for Rhinos Festival - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Karin Scheepens - WaarBenJij.nu Rocking for Rhinos Festival - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Karin Scheepens - WaarBenJij.nu

Rocking for Rhinos Festival

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 September 2013 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Er is maar één woord om het afgelopen weekend te omschrijven en dat is: ‘wow’! Dat was een goed feestje! Maar ik moet beginnen bij vrijdagavond.
Een deel van de familie was aangekomen en Glen had een groot kampvuur gemaakt. Hier hebben we gezellig met zijn allen omheen gezeten en ik heb genoten van alle verhalen die verteld werden over dingen die ze meegemaakt hebben in de bush. Ondertussen hebben we gebraaid en dat was natuurlijk weer erg lekker. Het leven hier is het beste :)

Op zaterdag zijn we om half 10 vertrokken om naar Rocking for Rhino’s festival te gaan. Voor degenen die mijn vorige blog hebben gemist, dat is een tweedaags muziekfestival om geld op te halen tegen de jacht op neushoorns. Onderweg zijn we nog gestopt om de laatste dingetjes in te slaan en daarna konden we bepakt op weg naar het Francklin park, waar het festival gehouden werd. Dit is echt een prachtige locatie, aan de voet van de bergen met een prachtig uitzicht. Toen we op het terrein aankwamen zijn we op zoek gegaan naar de mensen waarmee we hier samen zouden kamperen om hier de tent op te zetten. Traci had de tent van de stallen meegenomen, en dit is echt een enorm ding. We hadden dus zeeën van ruimte. Het bleek dat we de tent net op tijd opgezet hadden, want het begon zachtjes te regenen. Al vanaf die ochtend was het gaan waaien en erg bewolkt geworden, maar nu kwam er dus ook nog regen bij… Gelukkig bleef het maar bij miezer, maar het zorgde er wel voor dat het ontzettend koud was! En we leven hier in Hoedspruit, dus welke gek neemt er nou dikke kleding mee? Ik niet in ieder geval, gelukkig had ik wel twee vesten omdat ik had verwacht dat het ’s nachts koud zou worden, maar ik had geen lange broek.. gelukkig wel mijn panty en sokken, dus daarmee heb ik het hele weekend moeten proberen warm te blijven. Toen we de tent hadden opgezet begonnen er een aantal jongens de Jacruizzi op te zetten. Dit was dezelfde als van het feest een week eerder, de achterkant van een bakkie gevuld met water en een vuurtje er onder. Ik moest er niet aan denken om er in te gaan, want de buitenlucht was veel te koud, maar anderen hebben er veel plezier van gehad. Nadat alles helemaal was opgezet was het tijd om het festivalterrein te bekijken. Dat was maar een klein stukje lopen vanaf ons kamp, dus dat was wel fijn. Het was maar een klein festival met drie kleine podia die dicht op elkaar stonden, maar dat had ook wel iets. En dat het zo klein is betekent natuurlijk niet dat we er geen feestje van konden maken! Ongeveer heel Hoedspruit was op dit festival en dan natuurlijk ook de hele vriendengroep die een week eerder ook bij de dam was. Super gezellige mensen die weten hoe ze het gezellig moeten maken.
De rest van de ochtend en begin van de middag hebben we vooral besteed aan rondstruinen, muziek luisteren en ons eigen feestje bouwen in het kamp. Aan het einde van de middag hebben we wat gegeten en toen begon het langzaam donker te worden. Vanaf dat moment begonnen de leukere bandjes te spelen en was het tijd om te dansen, springen en feesten. Mijn eerste ontdekking was Leven, een bandje met erg aanstekelijke rocknummers. Lekker dansbaar en makkelijk om mee te zingen. Een goede opwarmer dus. Later stond 2nd Life op het hoofdpodium en die was goed! Met de hele groep hebben we staan dansen, springen, gillen en zingen. En dat werd opgemerkt, want op een gegeven moment gooide de zanger wat van zijn cdtjes het publiek in en Shannon en ik kregen er alle twee één in onze handen geworpen. Leuk aandenken dus! Hierna kwam Car Crash Burn optreden, en die wisten het feestje wel door te zetten. Het tweede nummer dat ze speelden was Drunken Lullabies, dus dat was een goede start! Na dit optreden zijn Andrea, Jvv en ik terug naar de tent gegaan om wat spulletjes weg te brengen en zijn hier even gezellig blijven hangen. Tot we muziek vanaf de DJstage hoorden komen, daar moesten we natuurlijk ook een feestje maken! Het was hilarisch, vooral toen er rollen met stickers van bananen en mango’s het publiek in werden gegooid. Iedereen werd helemaal volgeplakt en ik eindigde met een gezicht zo vol met stickers dat er niks meer bij paste. We hebben lekker staan dansen tot een uur of 1 en zijn toen naar bed gegaan, want we moesten nog een dag.

Op zondag werd iedereen vroeg wakker en we hadden genoeg tijd om op te laden voor de dag die zou komen. Als ontbijt zijn we hotdogs gaan halen, daarna hebben we ons opgefrist in de toiletten en toen kon de dag van start gaan! Alleen een beetje jammer dat er zo vroeg nog geen bandjes speelden… Niet dat dat erg was, want wij hadden een erg gezellig kamp. Er werd muziek aangesloten, een schommel in de boom gehangen, de Jacruizzi was nog lekker warm en Glen besloot een kleine braai te maken. Heerlijke manier om de ochtend door te brengen. En schijnbaar waren wij ook een hele attractie, want steeds kwamen er mensen langs voor een praatje of om foto’s te maken. Begin van de middag ben ik met Jvv een rondje over het festivalterrein gaan maken en hebben we wat in het gras gehangen om bandjes te kijken. Langzaam kwamen de anderen van de groep ook het festivalterrein op te komen en met meerdere mensen hebben we wat rondgestruind. Nadat we wat hadden gegeten zijn we terug naar het kamp gegaan om te wachten tot de leukere bandjes zouden beginnen met spelen. Hier was het zo gezellig dat we die bandjes compleet vergaten en lekker ons eigen ding zaten te doen. Dit werd schijnbaar opgemerkt, want er kwam iemand van de organisatie langs, die ons vroeg of we alsjeblieft naar het podium wilden gaan, want er stond bijna geen publiek en dat vonden ze zo zielig voor de band die op dat moment aan het spelen was. Blijkbaar was ons kamp zo gezellig dat iedereen liever daar zat dan bij het podium. Oepsie… Werden we niet vanwege slecht gedrag van het terrein af geschopt, maar in plaats daarvan vanwege gezellig gedrag het festivalterrein óp geschopt. Ik denk dat dat once in a lifetime zal zijn :P Helaas bleek bij het podium dat de band die stond te spelen niet echt heel leuk of goed was, dus heel gezellig konden we het daar niet maken. Later die avond speelde de hoofdact: Locnville. Het was totaal niet mijn muziek, maar met de juiste mensen om me heen was het geen moeite om er toch iets leuks van te maken. Na Locnville ging de DJ stage weer open en konden we daar verder feesten tot we zo moe waren dat Jvv bijna op het terrein zelf in slaap viel en Andrea op de bank die in het toiletgebouw stond lag te slapen. Uiteindelijk zijn we toch allemaal op onze juiste slaapplaats terecht gekomen en konden we genieten van wat rust.

Vanochtend werden we weer vroeg wakker. Heel rustig aan hebben we alles opgeruimd en zijn toen richting Hoedspruit vertrokken. Bij de Spur hebben we een uitgebreid ontbijt gehad, want dat konden we goed gebruiken, en daarna konden we terug naar bushcamp. Iedereen is zo moe dat we hebben besloten vandaag niks meer te gaan doen, dus nu kan ik heerlijk uitrusten.